"این بار اول نیست!"
??yon.ir/AWEo

بعد از اشاره دکتر داوری به سخنان حسین شریعتمداری در جمع دانشجویان تحکیم وحدت که مسئول مستقیم رابطه با آمریکا را رهبر انقلاب عنوان کرده بود و این سئوال شده بود که این اقدام آگاهانه صورت گرفته یا نه، باید گفت که این اولین بار نیست حسین شریعتمداری قریب به مضمون همچین موضوعی را مطرح می کند!!

بعد از آخرین حضور احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل در اوایل مهرماه 91 اظهارات رییس جمهور وقت در حاشیه اجلاس سبب شد باردیگر تمامی رسانه های داخلی هجمه سنگینی علیه دولت ایجاد کنند!

در آن دوران که احمدی نژاد به عنوان نماد مبارزه با امپریالیست و صدر آن آمریکا نه در منطقه بلکه در دنیا شهره بود، رسانه های وابسته به جریان اصولگرا مدعی شدند که احمدی نژاد خواهان رابطه با آمریکاست (هرچند به عقیده نگارنده بهترین فرد برای مذاکره مستقیم با آمریکا احمدی نژاد بود) در همین اثنا حسین شریعتمداری با انتشار یاداشتی  با عنوان "چرا جدی گرفته نشد!؟" تاکید کرده بود که دولتمردان آمریکایی پیشنهاد دولت ایران برای ارتباط با آمریکا را "بدون پشتوانه" تلقی کرده اند!
وی در همین یادداشت علت "بدون پشتوانه" دانستن را مخالفت رهبر انقلاب و صراحتا اعلام میکند که تصمیم گیری در این امر به عهده ایشان است!

به راحتی با کنکاشتی در تاریخ می توان دریافت که این اقدام شریعتمداری که مسئولیت مذاکره با آمریکا را متوجه رهبر انقلاب می کند نه تنها بار اول نیست بلکه سبقه تاریخی نیز دارد و حسین شریعتمداری به صورت کاملا آگاهانه مسئولیت مذاکره با آمریکا و برجام را متوجه رهبر انقلاب می داند!

??????
https://telegram.me/joinchat/BHqI3D8dlxTfSm-S0oENgA