????آخوندِ کرواتی باند نیویورکی ها کیست؟

????محمد جعفر محلاتی در سال 1331 در تهران متولد شد و لیسانس را در دانشگاه ملی در رشته اقتصاد گرفت و راهی امریکا گردید. کارشناسی ارشد را در اقتصاد از دانشگاه اورگان گرفت در حالی که یک مدرک مهندسی را هم از دانشگاه کانزاس اتخاذ نموده بود.

?? او مدتی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل فعالیت و همچنین در مذاکرات حساس قطعنامه 598 به عنوان مدیر وقت امور بین الملل وزارت خارجه حضور داشت. او پس از بازگشت به ایران در فرودگاه توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شد و پس از آزادی مدتی به شیراز رفت و اکنون سال‌هاست که مقیم امریکاست.

??محمد جعفر محلاتی که از اعضای موثر باند نیویورکی هاست به همراه تعدادی از هیأت دیپلماتیک کشور در نیویورک در سال 1366 در حین مذاکرات مربوط به قطعنامه 598 کوشیدند تا با از کار انداختن حسگرها و منابع ورودی وزارت امورخارجه اجماعی جهانی علیه ایران به وجود آورند و مقدمه تصویب قطعنامه 598 را ایجاد نمایند.

?? تصویب این قطعنامه هنگامی صورت گرفت که احتمال پیروزی نهایی ایران در جبهه ها دور از ذهن نبود و این قطعنامه با هدف حفظ صدام به تصویب رسید.

??محلاتی دو سال پس از پایان ماموریتش به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، در سال 1991 به دانشگاه کلمبیا نزد گری سیک (عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا) رفته و تا سال 97 یعنی ریاست جمهوری خاتمی، استاد این دانشگاه بوده است. از 1998 تا 1999 استادی سه دانشگاه دیگر در آمریکا را نیز بعهده گرفت. در سال 2000 در "موسسه خاورمیانه" در آمریکا Middle East Institute به عنوان کارشناس عالی بکار مشغول میشود.

??از سال 1999 به بعد، فعالیت های محلاتی بدون وقفه ادامه داشت که بیشتر در کادر اینگونه موسسات تحقیقاتی، "پروژه خلیج 2000 " متعلق به گری سیک و سازمان دیگری بنام "در جستجوی زمینه های مشترک" Search for Common Grounds انجام گرفته اند.

??محمد جعفر محلاتی در سال 2000 به مؤسسه خاورمیانه Middle East Institute رفت، وی همزمان بنیاد فرهنگی ILEX را به همراه یک زن امریکایی بنام الگا داویدسون Olga M. Davidson   در بوستون-ماساچوست  تأسیس کرد تا بیشتر از بودجه هایی که دولت امریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی مصوب می کند، استفاده کند. جالب توجه آن است که این خانم یکی از همکاران شورای ایرانی - امریکایی به مدیریت هوشنگ امیر احمدی نیز هست.

??همچنین در مؤسسه ILEX یکی دیگر از اعضای باند نیویورکی ها به نام فرهاد عطایی، که وی نیز روزگاری مدیرکل بخش روابط اقتصادی با آفریقا و آسیا بود نیز محلاتی را همراهی می کند. در شهریور 1385 محمد خاتمی در حین سفر به امریکا سری نیز به مؤسسه جعفر محلاتی زد.

??درآن زمان، همزمان با بررسی پرونده ایران در شورای امنیت و سخنرانی جنجالی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، خاتمی یک تور آمریکائی-اروپائی را شروع کرد که هدف آن به اعتراف خود گردانندگانش کاهش فشار آمریکا به ایران و ارسال این پیام بود که گویا در ایران رفرمیست ها طور دیگری میاندیشند و میتوان به آنان کماکان امید بست.

??گرداننده اصلی سفر خاتمی به آمریکا صادق خرازی بود.

??محمد جعفر محلاتی هم اکنون جزو مشاوران دستگاه سیاست خارجی این کشور در خاورمیانه و ایران به حساب می آید
?? http://yon.ir/mP5g
????عضویت در  @icunews ،"بخش مراقبت های ویژه خبری" ??
https://telegram.me/joinchat/DU78Az-xjyqozONbVS4AmA