[زنگنه: رقم جریمه، محرمانه است!]
.
وزیر نفت با تایید رای دیوان بین المللی داوری درباره شکایت ترکیه از ایران گفت: این رای با آن چیزی که ترکیه به دنبال آن بوده، متفاوت است. مقدار جریمه ایران بین 13 تا 15 درصد است و رقم زیادی نیست.البته رقم جریمه محرمانه است.
.
نباید پرسید:
«ترکیه» که مطلع است. «دادگاه لاهه» که مطلع است.  «تمام رسانه‌های بین‌المللی» که مطلعند. «شما و سایر حاکمان» هم که ازش مطلع هستید. «فقط جمهور مردم ایران» بیگانه هستند که نباید ازش باخبر شوند؟!

-------------------------------------------------

[«بهاره افشاری»: نمی‌دانید با من چه کردند به خاطر بازی در یک فیلم]
.
خانم «بهاره افشاری» (بازیگر فیلم پایان‌نامه) در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی گفته است: [«شما نمی‌دانید پس از آن چه بر سر من آمد. این فیلم تمام می‌شود و من مجبور می‌شوم در یک دوره سکوت فرو بروم.
تمام آدم‌هایی که ادعا می‌کنند، می‌توانند یک فیلم اینطوری بازی کنند و مقابل این جریان در آن دولت بایستند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند. حالا اتفاقی که می‌افتد؛ این است که شیشه‌های خانه‌ی من را می‌شکنند، ماشین من را پنچر می‌کنند، تهدید می‌شوم و هزار اتفاق دیگر.]

-----------------------------------------------------

حمله ی شدید فراستی به یکی از فیلم های حاضر درجشنواره فیلم فجر :«نفس» به شدت متظاهر است

 «نفس» خیلی فیلم بدی بود. از همان ثانیه 2 مشخص بود قصه ندارد. فیلمی که در آن مادر غایب است. مادربزرگ به شدت خشن است. یک بابای بی مزه و بی معنا داریم. وقتی می رسیم به انقلاب از این اینجا فیلم فاجعه است. یعنی تصویری که از انقلاب می دهد، بویی از اینکه من انقلاب را می فهمم ندارد و درود بر خمینی اش دروغ است. چیزی از انقلاب نمی فهمیم. دوربین به شدت بد است. دوربین رودستی که از رودست آن نیز سودی نمی برد. وقتی به جنگ می رسیم فیلم بدتر هم می شود. «نفس» فیلم به شدت ضدجنگی است که فقط قیافه پاسداشت جنگ را می گیرد. فیلم به شدت متظاهر است. قدم خیلی جدی به عقب برای آبیار است. حتی از فیلم قبلی او نیز عقب تر است که آنجا هم ضدجنگ بود.
-------------------------------------------------------

 ابراهیم یزدی در  شماره جدید ماهنامه اندیشه پویا گفت:

همین آقای غرضی که استاندار بود بنزین نمی داد تا نیروهای چمران به خط مقدم بروند... چمران به من گفت دیگر به تهران نمی آیم یا آنجا کشته می شوم و یا صدام را بیرون می کنم و از همان جا به لبنان می روم... چمران یک فرمانده بی همتا بود اما فیلمی که حاتمی کیا از چمران ساخت ،انسان مرددی بود در حالی که او هیچگاه مردد نبود. حاتمی کیا وقتی یادنامه من درباره چمران را خواند،گفت چمران واقعی آن چیزی نیست که برخی می خواهند من بسازم، بلکه چیزی است که اینجا خوانم

----------------------------------------------------------

«اشتغال» یا «جاسوسی» برای فرانسه؟!

جناب حسن روحانی دیشب جمله بی سابقه و عجیبی را بر زبان رانده و مدعی شدند که هدف فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، «ایجاد اشتغال برای جوانان ایران» است.

از جناب حسن روحانی باید پرسید:«رییس جمهور فرانسه  در مسیر ایجاد شغل برای جوانان ایرانی چه مشاغلی جز «جاسوسی»، «وطن فروشی» و «عامل شدن» را میتواند تامین کند که رییس دولت ایران با افتخار از دغدغه فرانسوا اولاند برای اشتغال جوانان ایرانی سخن میگوید؟»

-------------------------------------------------------