[تشبیه جالب «جان لیمبرت»: ایرانی‌ها مانند «بریتونی»ها هستند. هیچکس زبان‌شان را نمی‌فهمد!]
.
«جان لیمبرت» (دیپلمات آمریکایی و یکی از گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران) گفته است: [ایرانی‌ها نه عرب‌اند و نه ترک (برخلاف بیشتر همسایگان‌شان و 85 درصد جمعیت جهان اسلام که سنی‌اند).
 آنان بریتون‌های خاورمیانه‌اند، به زبانی سخن می‌گویند که کسی نمی‌فهمد و از آرمان‌هایی سخن می‌گویند که کسی تاکنون نشنیده است.
.
یادآوری اینکه: «بریتون‌ها» قومی اقلیت و به لحاظ زبانی و فرهنگی متفاوت؛ و گیرافتاده بین   آنگلوساکسون‌ها و گائل‌ها  (گل‌ها) در اروپا بودند که نهایتاً به فرانسه کوچیدند.

-----------------------------------------------------------

[برشی خواندنی از نامه‌ی «جوانان مشهدی» به «یادگار یادگار امام راحل»: سری به قتلگاه شلمچه و طلائیه بزنید!]
.
سوگمندانه از شما یادگار جوان خانواده خمینی میخواهیم که به خیل جوانان خمینی بپیوندید و برای دیدن نسل انقلاب، به «زائران جوانان دیروز خمینی» در «قتلگاه شلمچه و طلائیه» سر بزنید و یا به دنبال حقیقت مکتب انقلاب؛ به جمع شباب الامام الخمینی «در موکب ها و جاده های عراق، در نیجریه، میان مدافعین حرم در سوریه و حزب اللهی‌های لبنان و انقلابیون یمن» بپیوندید.
------------------------------------------------------------------------

[«ای. پی سی؛ اسم جدید دارسی». برخی شعارهای دانشجویان معترض در برابر وزارت نفت]
.
« دانشجویان با رسیدن به مقابل وزارت نفت و خواندن شعر "وزیر نفت، وزیر نفت، بیرون بیا وقت جوابه" و در دست گرفتن پلاکارد هایی با عنوان "IPC اسم جدید دارسی"..... "دارسی، آی پی سی، خدعه انگلیسی".... "خسارت کرسنت 16 برابر اختلاس 3 هزار میلیاردی".... "تکنوکرات خسته وطن فروشی بسه" اعتراض خود را به این قراردادها اعلام کردند؛ به محض شروع این اعتراض ها برخورد شدید نیروی انتظامی شروع شد و دانشجویان دختر و پسر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.»

@goftamgoft