سخنی با جناب طهماسب مظاهری
.........................................................................
امام علی ، علیه السلام فرمودند:از کمال مردانگى است، حقّى که دیگران بر گردن تو دارند را به یاد داشته باشى.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 259

جناب طهماسب مظاهری ، مدتی است برای نزدیک شدن به جریان حاکم در دولت یازدهم، طی مصاحبه های زنجیره ای با شبکه رسانه های الیگارشیک، مداوما بر طبل انتقاد از سیاستهای پولی و مالی دولت نهم و دهم کوفته و تلاش میکند ضمن اعلام برائت از دولت قبل، دوران مدیریت خود در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دولت نهم را بعنوان دوران مبتنی بر اصول علمی و کارشناسی و در عین حال خود را قهرمان ضدیت و مقابله با رئیس جمهور سابق معرفی کند!
در این رابطه یک نکته و یک خاطره را برای جناب مهندس مظاهری یادآور میشوم:
اول؛ نکته :متاسفانه در 24 ماه نخست دولت نهم ، با سکانداری جناب دانش جعفری ، مظاهری و شیبانی ، دوره حاکمیت طیف «مجمع تشخیص مصلحت » بر امور اقتصادی کشور رقم خورد. در این دوران، علیرغم ناهمراهی افرادی نظیر جناب داود دانش جعفری و جناب طهماسب مظاهری با برنامه انقلابی و علمی تقویت بنگاه های کوچک و زود بازده، نقدینگی سالانه تا رکورد 39 درصد هم رشد کرد که این نرخ رشد بی سابقه نقدینگی در کل دوران دولت نهم و دهم بالاترین نرخ بوده و نتیجه مدیریت علمی! جناب دانش جعفری و جناب طهماسب مظاهری در امور پولی و مالی است تا با سکانداری ایشان ، نقطه ضعفی در کارنامه درخشان دولت نهم رقم خورد!
دوم ؛ خاطره: جناب طهماسب مظاهری که در مصاحبه های اخیر خود تلاش میکند تا قبول مسئولیت در دولت نهم را همچون امری «مکروه » و از سر «کراهت » و «بی میلی » نشان دهد، حتما به یاد دارد که در آخرین روزهای حضور در رأس بانک مرکزی دولت نهم ، هنگامی که از عزم رئیس جمهور سابق برای برکناری خود مطمئن شد، در حاشیه سفر استانی قم ، جناب دکتر احمدی نژاد را به کناری کشیده و در خلوت خود با ایشان، حدود نیم ساعت از رئیس جمهور سابق تقاضا کرد که به بهانه برنامه هایی که دارد ، عزل وی از بانک مرکزی حداقل یک ماه عقب بیافتد که البته جناب دکتر احمدی نژاد با این تقاضای وی موافقت نکردند.
این سطور محدود را نوشتم تا گمان نشود دربرابر «لاف غریبی » برخی معزولین دولت قبل ، سخنی در سینه دوستداران احمدی نژاد موجود نیست، که عنداللزوم ، بازهم مشابه این سطور را میتوان نوشت.
عبدالرضا داوری
5 مرداد 94