صادق خرازی و ندا فاتحه اصلاحات را خوانده اند
.....................................................................................................
سیاست ورزی صادق خرازی و ندایش را باید اعلام مرگ اصلاحات دانست.
صادق خرازی اخیرا درسخنرانی های خود 2 تکته گفته که نشان میدهد از ازدواج موقت اصلاحات و اعتدال ، فرزند ناقص الخلقه ای متولد شده است:
نکته اول: صادق خرازی معتقد است که برای حذف رقیب میتوان «خون ریزی » کرد و «خشونت » ورزید.
نکته دوم: صادق خرازی اعلام کرده که می داند رقیبش در «خلوت » علیه انقلاب سخن گفته و می گوید. (اعتراف به دسترسی داشتن به سیستم شنود امنیتی )
صادق خرازی در این سخنان دو ستون اصلی اصلاح طلبی را ویران میکند:
اولا با اعتقاد به خون ریزی در میدان سیاست و تجویز خشونت ، شعار «زنده باد مخالف من » و حق حیات مخالفانش را به سقف کوبیده است.
ثانیا با اتکاء به ابزارهای امنیتی علیه رقیب خود، موضوع رقابت بر سر صندوق رای و اصیل بودن مردم به عنوان داور نهایی را کنار نهاده و برخورد امنیتی را جایگزین رقابت سیاسی کرده است.
اصلاح طلبان که عمری به آیت الله جنتی و رد ِّصلاحیتهای شورای نگهبان اعتراض میکردند اکنون به جایی رسیده اند که رقبای خود را را به خون ریزی ، حذف فیزیکی و شنود امنیتی تهدید میکنند!
الفاتحه
عبدالرضا داوری

.....................................................................................................

یکتا می تواند وجه اجرایی و تکنوکراسی پایداری را تکمیل کند
.......................................................................................................

در بخشی از افکار عمومی این نگاه به پایداری است پایداری به اعتقاد من در بدنه متدین و حزب الهی جامعه جایگاه خوبی دارد آن بخش اصلاح طلبان و جریان آقای هاشمی پایداری ها را تندرو می خوانند.حتی در جریان اصولگرایان کسی مثل آقای باهنر اعلام کرد که پایداری اصلا تندرو نیست. نگاه اصلاح طلبان هم طبیعی است بالاخره هرکسی خود را معیار همه خوبی ها می داند و رقبای خودش را به تندروی محکوم می کند.به نظر من جبهه یکتا می تواند وجه اجرایی و تکنوکراسی پایداری را تکمیل کند. جریان پایداری بیشتر یک جریان گفتمانی بود تا یک جریان مدیریتی و اجرایی.جز تعداد معدود از وزرای دولت دهم، غالبا چهره هایی که دور هم جمع شدند و جبهه پایداری را تشکیل دادند کسانی هستند که سبقه پارلمانی، رسانه ای و سیاسی دارند اما جبهه یکتا مدیران اجرایی دولت قبل هستند و حداقل 8 سال سابقه مدیریت ارشد در سطح دولت را داشتند و این می تواند کمک کند که جریان یکتا در عین حال که به لحاظ گفتمانی فاصله چندانی با جبهه پایداری ندارد وجه تکنوکراسی پایداری را تقویت کند.به عبارت دیگر یکتا عامل بسط گفتمان پایداری در سطح جامعه می شود و می تواند یک نوع گسترش نفوذ گفتمان پایداری را در سطح عموم جامعه موجب شود.پایداری تا الان عمدتا در حلقه های گفتمانی حزب الهی ها مطرح بوده و خیلی نتوانسته در بین توده ها جاگیر شود، یکتا اگر پیوند گفتمانی با پایداری برقرار کند و یک شیفت رفتاری به پایداری بدهد و وجه تکنوکراسی پایداری را تقویت کند به نظرم امکان بسط گفتمان جریان پایداری را در سطح توده ها دارد.

عبدالرضا داوری

.....................................................................................................