شیراز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی همواره یکی از خطرات جدی و دغدغه های جامعه است و باید اثرات شوم و مخرب مواد مخدر برای خانواده ها تشریح شود.

به گزارش ایرنا، سید موسی موسوی، سه شنبه در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: تمام اقشار و گروه ها در جامعه باید با جدیت، دلسوزی و احساس مسوولیت در جهت کاستن معضل اجتماعی مواد مخدر که کیان خانواده ایران اسلامی را تهدید می کند تلاش کنند.

وی ادامه داد: اگر آن را مهار نکنیم قطعا دامنه فاجعه و آسیب های ناشی از آن بطور گسترده جامعه و خانواده ها را فرا خواهد گرفت.



او اظهار کرد: حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به دیگر حوزه ها مغفول مانده و می طلبد تمام ارکان حکومتی و دستگاه های مختلف در این مسیر با استفاده از تمام ظرفیت های موجود خود بر علیه پدیده شوم مواد مخدر تلاش و همت مضاعف نموده و عمق فاجعه مواد مخدر و بلایای حاصل از آن را برای مردم تشریح کنند.

نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت حساس جغرافیای استان فارس گفت: استان فارس بدلیل موقعیت جغرافیایی و مسیر ترانزیت، همواره مورد توجه قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر بوده که باید مسوولان امر با هوشیاری هر چه بیشتر برای مقابله جدی با ورود و توزیع مواد مخدر تدابیر لازم را بکار بگیرند.

موسوی گفت: با تدابیر موثری که از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور اندیشیده شده و اقداماتی که از سوی استاندار فارس و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام شده، شاهد تحولات مؤثر و چشمگیری در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی، خواستار برنامه ریزی گسترده، اقدامات زیربنایی و روبنایی و ایجاد انگیزه هر چه بیشتر در بین مسوولان بمنظور مبارزه همه جانبه با مواد مخدر شد و ادامه داد: قطعا با ایجاد انگیزه و همدلی در بین تمام اجزا، نهادهای دولتی و غیردولتی و در بین مدیران بویژه فرمانداران و بخشداران شهرستانهای استان می توان در مهار معضل مواد مخدر موفق عمل کرد.

او ادامه داد: با توجه به وجود اثرات سوء مواد مخدر در بین خانواده ها و جامعه، توصیه می شود همه اقشار بطور جد و دلسوزانه و با احساس مسوولیت در جهت کاستن معضل اجتماعی مواد مخدر که خصوصا کیان خانواده ایران اسلامی را تهدید می کند، تلاش نمایند.

وی، ضمن قدردانی از اقدامات دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در جهت مبارزه با مواد مخدر افزود: پیشنهاد می شود دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارش اقدامات صورت پذیرفته در سطح استان را در قالب گزارش های دسته بندی شده و در فواصل زمانی مناسب تهیه و به مجمع نمایندگان استان فارس ارسال و ارتباط مستمر خود را با نمایندگان در جهت همراهی نمودن در این مسیر حفظ کند.ک/2