عبدالرضا آرمون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لامرد، رسالت اصلی بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند "فرض بنیاد شهید، فرض حیات انقلاب است" ما خود را موظف می‌دانیم با رساندن پیام خون شهیدان و ایثار ایثارگران، نسل‌های آینده را با این فرهنگ دیرپا آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بنیاد خود را در صف اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند، اما در واقع این موضوع وظیفه همه اقشار جامعه و تمام سازمان‌ها است و جا دارد تمام دستگاه‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لامرد با بیان اینکه بخشی از فرهنگ شهادت و ایثار در قالب برگزاری یادواره‌ها انجام شده، تصریح کرد: در آینده باید با آسیب‌شناسی دقیق‌تر این موضوع به ترویج معنادار آن بپردازیم به گونه‌ای که خانواده شهدا و ایثارگران خودشان در عمل و رفتار مروج فرهنگ شهادت باشند.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به رساندن پیام این شهیدان به نسل‌های آینده است، عنوان کرد: وصیت‌نامه شهیدان بهترین سند برای شهادت‌طلبی این عزیزان است و در سال‌های اخیر با همکاری همه نهادها و سازمان‌ها و موسسات 5 جلد کتاب وصیت‌نامه شهدای شهرستان لامردبه چاپ رسیده است.

آرمون بیان کرد: این 5 جلد کتاب به نام‌های "سبزپوشان، سپیدرو، خنیاگران عشق، کلمه طیبه، شیفتگان خدمت و جنوئد غالب " به ترتیب حاوی وصیت‌نامه  پاسداران شهید، دانش آموزان شهید، بسیجیان شهید، طلاب و دانشجویان، جهادگران  و بلاخره سربازان شهید منتشر شده است.

وی گفت: در حقیقت لامرد شاید نخستین شهرستان استان فارس است که وصیت‌نامه شهیدانش را این‌گونه منظم به چاپ رسانده و مفتخریم که با همت و همکاری آموزش و پرورش و مربیان دلسوز پرورشی و مدیران مدارس در صبحگاه مدارس وصیت‌نامه این شهیدان قرائت می‌شود که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم انقلاب بسیار موثر بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لامرد اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری مسئولان شهرستان لامرد و به ویژه اداره پست، چاپ تمبر شهیدان این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و برای شهدای این خطه تمبر یادبود چاپ شد که این حرکت می‌تواند در ماندگاری یاد شهیدان موثر باشد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته شده در ساماندهی گلزار شهدا، افزود: بیش از 65 درصد از ساماندهی گلزار شهدای لامرد به اتمام رسیده، 28 گلزار به طور کامل ساماندهی و 7 گلزار در حال ساماندهی و 21 گلزار نیز ساماندهی نشده است که امیدواریم با اختصاص بودجه‌های لازم ساماندهی شود.